Strona główna /
Katalog /
eBooki /
Biznes muzyczny
okladka
Język publikacji
PL
Typ publikacji

ebook

Liczba stron
298
Dostępne formaty:
PDF
Rozmiar pliku:
2,6 MB
Wydawnictwo:
Placet
Data wydania:
2009
ISBN:
978-83-7488-020-6
ISBN (druk):
978-83-7488-146-3

Biznes

Biznes muzyczny

Autor: Patryk Gałuszka
Opis
Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących.   Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?   Postęp technologiczny – wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu – całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. „piractwo internetowe” godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.
strzałka w dół na szarym tle

Cena:

46.00
Zawiera 23% VAT
Dostępne formaty
PDF