Czytelnia Kiosk24.pl

Sprawna współpraca (8/2013)

Sygnał - Magazyn Nauczyciela | 24 wrzesień 2013


Sygnał - Magazyn Nauczyciela

Zamów prenumeratę tego tytułu

* Pokazana okładka tytułu jest aktualną okładką tytułu Sygnał - Magazyn Nauczyciela. Kiosk24.pl nie gwarantuje, że czytany artykuł pochodzi z numeru, którego okładka jest prezentowana.

Rodzice ucznia z niepełnosprawnością oraz szkoła, w tym przede wszystkim nauczyciele, być może nie „naprawią” świata, ale wspólnie mogą zdziałać cuda. Warto więc się poznać, wzajemnie wspierać i razem planować kolejne działania.

Współpraca szkoły z rodziną jest niezmiernie ważnym elementem kształtowania młodego pokolenia. Dyskusja na temat tego, który z tych podmiotów odgrywa ważniejszą rolę w wychowaniu i nauczaniu dziecka, mija się z celem. Dzieje się tak dlatego, że zarówno Szkoła, jak i dom ma wpływa na jego rozwój - przecież to w ich murach spędza ono najwięcej swojego czasu. Od dorosłych uczy się sposobów zachowania, naśladuje ich.

Czasami pewne wzorce wychowania mogą się między sobą różnić. Każdy z opiekunów ma swoje priorytety, które są dla niego najważniejsze. Poglądy rodziców mogą obiegać od poglądów nauczycieli (a w tym ogółu społeczeństwa) i jeśli tylko nie są one szkodliwe dla dziecka, należy je uszanować. Jest to szczególnie ważne, gdy opiekunowie są innego (mniejszościowego) wyznania albo uważają, że ta, a nie inna Szkoła będzie dla ich pociechy lepsza. To ostatnie dotyczy szczególnie rodziców uczniów z niepełnosprawnością. Mają oni pełne prawo do podjęcia decyzji, do jakiej szkoły połać swoje potomstwo.

(...)

Adam Krasnosielski

Artykuł w całości jako plik PDF do pobrania znajduje się w zakładce Opis w ofercie tytułu Sygnał - Magazyn Wychowawcy

Wróć do czytelni