Czytelnia Kiosk24.pl

Kryteria oceny podręczników do przedmiotu język polski (numer 2/2007)

Polonistyka | 02 lipiec 2007


Polonistyka

Zamów prenumeratę tego tytułu

* Pokazana okładka tytułu jest aktualną okładką tytułu Polonistyka. Kiosk24.pl nie gwarantuje, że czytany artykuł pochodzi z numeru, którego okładka jest prezentowana.

Przemyślany kształt dydaktyczny podręcznika decyduje nie tylko o skuteczności przekazywania wiedzy, ale również - co szczególnie ważne - o rozwoju umiejętności uczenia się, budzeniu zainteresowań i formowaniu postaw, w tym trwałej motywacji samokształceniowej.

Reforma edukacji otworzyła drogę do tworzenia nowej generacji podręczników - odmienionych w treściach naukowych, pełnych autorskiej inwencji, edytorsko atrakcyjnych. Mechanizmy rynkowe wyzwoliły konkurencję wydawniczą, która stwarza korzystną dydaktycznie szansę wyboru podręcznika, lecz zarazem obfitością ofert poraża nauczycieli i sprawia, że napotykają oni trudności w ocenie. Między urodą zewnętrzną, wartością naukową i walorami użytkowymi podręcznika nie ma trwałego związku. Wybór najlepszych podręczników powinny ułatwiać nauczycielom i rodzicom recenzje.

(...)

Zenon Uryga

Artykuł w całości jako plik PDF do pobrania znajduje się w zakładce Opis w ofercie tytułu Polonistyka

Wróć do czytelni